مشخصات کتاب فهرست کتاب
«« اولین صفحه    « صفحه قبل       صفحه بعدی »    آخرین صفحه»»
اسم الکتاب: ياد معاد    المؤلف: جوادی آملی، عبدالله    الجزء: ۱    الصفحة: ۱۲۸   

سراغ مكتب روند جبهه خالى است و اگر همه به ميدان جنگ روند مكتب خالى است . هم آنها مسئول حفظ مرزاند و هم اينها كه مانده اند مسئول نشر فرهنگ اند . اينها بايد فرهنگ اسلامى را به طور عميق و گسترده بفهمند , تا تحويل آنها بدهند . آنها مرزها را مى گشايند و حفظ مى كنند , اينها فرهنگ را مى فهمند و تحويل مى دهند .

فرمود : كارها را تقسيم كنيد( . ماكان المؤمنين لينفروا كافة ) [1] .

نفر ( يعنى كوچ كردن و حركت كردن و رفتن ) . حق ندارند همه بروند .

( فلولا نفر من كل فرقة منهم طائفه ) . بايد گروهى از شما هم به سراغ بحثهاى فرهنگى و مكتبى بروند . وظيفه اين گروه همانند وظيفه مرزداران مى باشد . آنها تلاش مى كنند تا مرزها را از دشمن پاك كنند و تحويل بدهند , اينها هم موظف اند مرز عقيده را از دشمنهاى مكتبى پاك كنند . و يك فرهنگ خالص پاك و صاف را در اختيار آنها قرار دهند . اينها بايد مسائل اسلامى و مكتبى را عمدتا بررسى كنند .

( ليتفقهوا فى الذين ولينذروا قومهم اذا رجعوا اليهم ) [2] . تا آنها كه برگشتند اينان , آنها را از ياد معاد آگاه كرده و بترسانند و يا آنها كه به حوزه هاى علميه رفتند و حركت كردند و با دست پر برمى گردند خودشان و قبيله شان و طايفه شان را از حقايق فرهنگ اسلام آگاه كنند . ( لعلهم يحذرون ) [3] تا اينها از قيامت بترسند . ملاحظه مى شود كه آغاز و انجام و امتداد آغاز و انجام جبهه هاى جنگ ياد معاد است . جبهه جنگ و پشت جبهه را ياد قيامت حفظ مى كند . آن كس كه به فكر قيامت نيست , نه اهل جبهه است و نه اهل پشت جبهه . اگر مسئله توبه


[1]سوره توبه , آيه 122

[2]سوره توبه , آيه 122

[3]سوره توبه , آيه 122


«« اولین صفحه    « صفحه قبل       صفحه بعدی »    آخرین صفحه»»
مشخصات کتاب فهرست کتاب