مشخصات کتاب فهرست کتاب
«« اولین صفحه    « صفحه قبل       صفحه بعدی »    آخرین صفحه»»
اسم الکتاب: نگاهی گذرا به بسیج و بسیجی    المؤلف: مصباح یزدی، محمد تقی    الجزء: ۱    الصفحة: ۳۱   

7. پيوند با ولايت

تا هنگامي كه مردم با ولايت فقيه و جانشين امام زمان(عليهم السلام) پيوند داشته باشند، بسياري از بلاها و عقوبتها نازل نمي‌شود. عراق با اينكه كشوري مسلمان است و شيعيان بسيار دارد، امروزه تحت سلطه امريكا و انگليس، در وضعيت بسيار بدي به سر مي‌برد. امّا به راستي چرا اين‌گونه است؟!

زماني كه مرحوم آيت‌الله العظمي حكيم حركت خود را در عراق آغاز كرد، موقعيتي بهتر از قيام امام خميني(رحمه الله) در ايران داشت. ابتدا عشاير عراق، همگي مطيع او بودند، اما بر اثر غلبه شهوات و دنياپرستي، كار به جايي رسيد كه آيت‌الله حكيم از نجف به بغداد آمد و عشاير مسلمان را دعوت به مبارزه كرد، اما آنان اجابت نكردند،‌ و شايد همين رفتار مردم باعث شد كه ايشان دق كند و از دنيا برود. به اين ترتيب آن نافرماني از نايب امام زمان(عليه السلام) باعث شد كه امروز مردم عراق دچار چنين وضعيتي شوند.

ولايت، ريسمان سترگ بين خدا و ملت است. اگر مردم به پيماني كه با خدا و اولياي او بستند، وفادار بمانند خداوند لغزش‌هاي آنها را جبران مي‌كند. اما اگر اين پيوند قطع شود، از مكر الله ايمن نخواهند بود و نبايد بر اساس پيروزي و نصرت الهي در گذشته، خود را برگزيدگاني بپندارند كه ديگر هيچ مصيبت و بلايي گريبان آنان را نمي‌گيرد.


«« اولین صفحه    « صفحه قبل       صفحه بعدی »    آخرین صفحه»»
مشخصات کتاب فهرست کتاب