۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۷:۵۷
آیت الله حسینی قزوینی:

فرهنگ مهدویت در جامعه بخوبی تبیین نشده است


آیت الله حسینی قزوینی در همایش بزرگداشت هفته قزوین: با توجه به اثراتی که حجم گسترده هجمه فرهنگی دشمنان بر پیکر جامعه دارد، به نظر می رسد هنوز فرهنگ مهدویت در جامعه بخوبی تبیین نشده است.


آئین تجلیل از مقام علمی و بزرگداشت حجت الاسلام ابوالشهید محدث معاصر حاج سید موسی ابراهیمی ظهر شنبه به مناسبت هفته فرهنگی قزوین با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان، محمدی و زرآبادی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، شفیعی فرماندار، داودی رئیس شورای اسلامی شهر، درافشانی سرپرست شهرداری قزوین، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران استانی و شهری در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

آیت الله سیدمحمد حسینی قزوینی در این مراسم اظهار کردند: حجت الاسلام ابراهیمی، از محققان برجسته حوزه‌های علمیه کشور هستند و در زمینه مباحث دینی فعالیت‌های ماندگاری داشته‌اند که تحقیقات و پژوهش‌های وی به صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان علوم ناب معارف اسلامی قرار گرفته است.

ایشان افزودند: حجت الاسلام ابراهیمی در کنار تدریس و تحقیق مجموعه بزرگی به نام احادیثی از رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) از طریق مورخین و علما شیعه به صورت جدی جمع آوری کرده و تاکنون ۹جلد از آن به چاپ رسیده است.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر (عج) بیان کردند: کسی که عالمی را تکریم کند در حقیقت خدا را تکریم کرده است.

ایشان افزودند: هجمه فرهنگی جدی تر از آن است که ما تصور می‌کنیم و امروز دشمنان با تمام توان وارد شده‌اند و سرمایه گذاری کلانی انجام داده‌اند تا جوانان را از مبانی دینی و اعتقادی دور کنند.

آیت الله حسینی قزوینی بیان کردند: به نظر می‌رسد در کشور به خوبی به مسئله مهدویت پرداخته نشده و بی‌اطلاعی مردم از روایات مربوط به مهدویت موجب شده عده‌ای درصدد فریب مردم برآیند.

ایشان گفتند: اگر مسئله مهدویت به خوبی در جامعه تبیین شده و مردم با مهدویت و روایات مربوط به آن به خوبی آشنا شوند تا دیگر شاهد این‌گونه فریب دیگران نباشیم.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر (عج) افزودند: متأسفانه حضور علما در فضای مجازی بسیار کمرنگ است باید تلاش کنیم فرهنگ انتظار و مهدویت را در جامعه افزایش دهیم و دفاع از حریم امامت و ولایت را در اولویت کارهای خود قرار دهیم.

در پایان این مراسم از مقام علمی و بزرگداشت حجت الاسلام ابوالشهید محدث معاصر حاج سید موسی ابراهیمی در قزوین تقدیر شد.

لینک خبر در خبرگزاری مهر