|
اسم الکتاب: والاترين بندگان
المؤلف: مكارم شيرازى، ناصر
الجزء: ۱
الصفحة: ۴۳
3- مجرم به هنگام دريافت تازيانه نبايد خوابيده باشد، بلكه بايد نشسته يا ايستاده باشد. زيرا ضربات تازيانه در اين دو حالت آهستهتر نواخته مىشود، و مجرم درد كمترى را تحمّل مىكند! [1] 4- اگر مجرم بيمار است تا زمان بهبودىاش اجراى حد به تأخير مىافتد! [2] 5- اگر باردار است تا زمان وضع حمل تأخير مىافتد! [3] و ديگر آدابى [4] كه همگى نشانگر نهايت رأفت اسلامى حتّى در حقّ يك انسان گنهكار است؛ مشروح آن در كتابهاى فقهى آمده است. توجّه به نكات سه گانه فوق، يعنى فلسفه حدود، راههاى اثبات مجازاتهاى اسلامى، و آداب و اجراى حدود و تعزيرات، و انديشه و تفكّر در ظرايف و ريزهكاريهاى موجود در آن، هر انسان منصف و به دور از پيشداورى را، وادار به اعتراف مىنمايد كه: رأفت و رحمت اسلامى حتّى در حدود و تعزيرات، كه ظاهرى خشونتآميز دارد، موجود است. بدين جهت اجراى مجازاتهاى اسلامى براى جامعه، بسيار بابركت و منشأ خيرات فراوان خواهد بود. به گونهاى كه بركات آن، از بركات بارانهاى پى در پى چهل شبانه روز هم افزونتر است! ج- جنگ و رحمت اسلامى! چرا اسلام، كه آن را آئين رحمت معرّفى مىكنيد، جهاد را تشريع كرده و به مسلمانان اجازه مىدهد به ديگران هجوم ببرند، و آنها را به قتل برسانند؟ آيا جنگ خشونت نيست؟ اگر خشونت است، چرا تجويز شده است؟
[1]. وسائل الشّيعه، جلد 18، صفحه 369، حديث اول. [2]. وسائل الشّيعه، جلد 18، صفحه 320 به بعد. [3]. وسائل الشّيعه، جلد 18، صفحه 378 به بعد. [4]. مثل اين كه زدن شلاق به اعضاء خطر آفرين ممنوع شده است. اين روايت در وسائلالشّيعه، جلد 18، صفحه 369 به بعد ذكر شده است. |
|