مشخصات کتاب فهرست کتاب
«« اولین صفحه    « صفحه قبل       صفحه بعدی »    آخرین صفحه»»
اسم الکتاب: نگاهی گذرا به بسیج و بسیجی    المؤلف: مصباح یزدی، محمد تقی    الجزء: ۱    الصفحة: ۸۰   

اما دانشجوي كانادايي از بحث‌هاي داغ انتخاباتي و مسايل سياسي كشورش هيچ اطلاعي نداشت! دانشجويي كه بايد مظهر آگاهي يك كشور باشد از ساده‌‌ترين مسايل روز سياسي كشورش كه بايد بر اساس آن رأي دهد، اطلاع ندارد، اما دانشجوي ايراني كه در آن كشور تحصيل مي‌كند از دانشجوي كانادايي يا آمريكايي در مسايل مربوط به آن‌ها آگاهيش بيشتري است. البته اين تفاوت سطح اطلاعات سياسي طبيعي است زيرا دانشجوي ايراني، دانشجوي دوره انقلاب است اما دانشجوي كانادايي در كشوري است كه جز شكم و پول نمي‌شناسند، او نيز كاري به ايدئولوژي و سياست ندارد، فقط به فكر اين است كه بتواند هزينه دانشگاه و مخارج خود را تأمين كند.

امام(عليه السلام) خدمت بزرگي به ملت ايران كرد، به حدي كه بچه‌هاي دبستاني اين كشور از دانشجويان دانشگاه‌هاي غربي، فهم سياسي بيشتري دارند، و اين هديه‌اي بود كه امام به ملت عطا كرد و امروز رهبر معظم انقلاب آن راه را دنبال مي‌كند و بر آگاهي سياسي دانشگاهيان تأكيد مي‌كند.

در غرب ارتباطات افراد بسيار كم است، حتي دو همسايه‌ يا دو همكلاسي از وضعيت همديگر اطلاعي ندارند، غرق در لذات خودشان هستند. پدر و فرزند با هم ارتباطي ندارند و دو برادر همديگر را نمي‌بينند. فرديت كشنده‌اي در غرب حاكم است كه


«« اولین صفحه    « صفحه قبل       صفحه بعدی »    آخرین صفحه»»
مشخصات کتاب فهرست کتاب