مشخصات کتاب فهرست کتاب
«« اولین صفحه    « صفحه قبل       صفحه بعدی »    آخرین صفحه»»

اسم الکتاب: يس اسماى حسناى الهى    المؤلف: مدرسى، سيد محمد تقى    الجزء: ۱    الصفحة: ۵۲   

فرشته‌اى در قالب كبوتر!

از پيامبر گرامى اسلام آمده است: اگر كسى در منزلش يا حيطه‌ى قدرت او منكرى پديد آيد-/ حال از هر كس سرزده باشد؛ چه زن، چه بچّه و چه زيردست-/ خداوند ملائكه‌اى را به صورت كبوتر موكّل مى‌كند كه بر درب منزل بايستد. هر زمان كه اين شخص از منزل بيرون مى‌رود؛ يا قصد ورود به منزل را دارد، آن كبوتر به او مى‌گويد:

غَيِّرْ! غَيِّرْ!

وضعت را اصلاح كن!

به صاحب منزل مى‌گويد:

تو در خانه قدرت دارى. قيّم و ولى خانه تو هستى. نگذار زنت از خانه با شكل و قيافه‌ى مخالف احكام شرع بيرون بيايد. نگذار بچّه‌ات خلاف كند.

غَيِّرْ! غيِّرْ!

تا چهل روز اين فرشته درب منزل مى‌ايستد و اين حرف‌ها را به آقا مى‌گويد. اگر خود را اصلاح كرد كه چه بهتر! امّا اگر اصلاح نكرد، آن كبوتر، با بالش به چشمان و دل انسان مى‌زند و آن را دگرگون مى‌كند. در اين حال، فردِ خاطى-/ كه دست كم در درون، مخالف منكر و به همين جهت از خود ناراضى بود-/ سليقه‌اش تغيير مى‌يابد و موافق منكر مى‌گردد و درونش به رنگ رفتار بيرونى‌اش در مى‌آيد و به اين/ ب‌تشخيص و نتيجه/ مى‌رسد كه: «منكر كار خوبى است» و آن را در جاى معروف مى‌نشاند.

اگر انسان به نداى وجدان توجّه نكند، وجدان دگرگون مى‌شود و/ ب‌در هنگام گناه، به جاى ملامت نفس، به وجد و ابتهاج مى‌آيد/. در اين حال ديگر نبايد انتظار داشت كه تذكّر، دعوت، نصيحت، موعظه و اين قبيل اسباب در خصوص انسان چاره‌ساز باشد.

نام کتاب : يس اسماى حسناى الهى نویسنده : مدرسى، سيد محمد تقى    جلد : 1  صفحه : 52
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست

«« اولین صفحه    « صفحه قبل       صفحه بعدی »    آخرین صفحه»»
مشخصات کتاب فهرست کتاب